נבחרת החלומות שמנצחת את אתגרי השעה
הכירו את ה-CxO: סדרת ראיונות על אתגרי התקופה - עדי רוזן, מנהל מערכות מידע באקדמית עמק יזרעאל
הם הגיעו לאתגרי הקורונה עם תשתיות עדכניות, תכנית סדורה ונהלים מושרשים ועדיין, מצאו עצמם משפרים תוך כדי ריצה בהתאם למציאות הקיצונית המשתנה וכורח הנסיבות.
נבחרת ה-CxO’s המובילה בשוק – קבוצה של בעלי תפקידים בכירים בעולמות הטכנולוגיה, שנענתה בכל הכח לאתגרי השעה.
פרויקט "הכירו את הCxO "בא לחשוף את גיבורי התקופה - מנהלי התשתיות שהתמודדו עם אתגרים, יישמו פתרונות והגיעו להצלחות במגזרים שונים. הפעם - מנצחים את אתגרי השעה בתחום האקדמיה- הכירו את האקדמית עמק יזרעאל.
באקדמית עמק יזרעאל – האקדמיה של הצפון, לומדים כ- 5000 סטודנטים במגוון מסלולי לימוד. האקדמית מוסמכת להעניק לבוגריה תואר B.A. ותואר M.A, ושוכנת בעמק יזרעאל הציורי, בסביבה ירוקה ונינוחה, באווירה כפרית ומרווחת.
עדי רוזן, מנהל האגף למערכות מידע, מבין את חשיבותו המכרעת של האגף בכל תהליך קיים באקדמיה. במקביל לשליחות החשובה של האקדמית עמק יזרעאל להקנות השכלה גבוהה ומחקר פורץ דרך, הארגון גם מתחרה על קהל הסטודנטים מול כ-60 מוסדות השכלה אחרים בארץ.
"האתגר העדכני של ארגון אקדמי מתחיל בשלב השיווק ועובר דרך חווית הלמידה של הסטודנט בתוך ומחוץ למכללה... בגמישות, בזמינות, בפשטות. בסופו של דבר השיווק הטוב ביותר הוא כשהלקוח מרוצה ומספר לחבריו." משתף עדי רוזן, CIO באקדמית עמק יזרעאל.
דגש האגף על מענה איכותי ותמיכה הוליסטית בתהליכי ההוראה סייע לכם לצלוח את אתגרי הקורונה באופן מיטבי. שתף אותנו בצעדים ובאתגרים עימם התמודדתם.
"בלי קשר לקורונה, אתגר אסטרטגי שהשקענו בו הרבה משאבים, היה לאפשר לסגל האקדמי ולציבור הסטודנטים הוראה באיכות גבוהה על ידי מתן מתקנים ותשתית טכנולוגית איכותית וכן תמיכה בפיתוח הוראה מתוקשבת. ראינו לפנינו את טובת המשתמשים, שיפור תהליכי הוראה ועדכניות במענה ובגמישות הפתרונות. אתגרי השעה בהחלט הוכיחו כי הדגש האסטרטגי הזה השתלם. המכללה האקדמית יזרעאל מטפחת שותפויות עם יצרנים ואינטגרטורים בעלי מומחיות בעולם האקדמיה, שמבינים את הסביבה האקדמית המאתגרת." מציין עדי.
"האקדמיה בארץ והאקדמית עמק יזרעאל בפרט לא תראה יותר כפי שנראתה לפני שנת הקורונה. האתגרים שעמדו בפני אגף מערכות מידע היו גדולים והצריכו מתן מענה לסגל האקדמי, לציבור הסטודנטים וכן לסגל המנהלי. הקורונה גרמה להאצת תהליכים הנוגעים להוראה מתוקשבת. בעזרת אגף מערכות מידע, סגל ההוראה וציבור הסטודנטים עברנו בצורה מהירה מאוד ללמידה מרחוק, תוך שילוב פדגוגיות שונות הנוגעות להוראה מתוקשבת כאשר צוותי ה-IT תומכים כל העת באמצעים טכנולוגיים מגוונים." משתף עדי.
"לאורך כל השנה המשכנו לפתח בצורה מהירה עוד תשתיות לתמיכה בהוראה מרחוק והוראה משולבת כדי להתאים את הארגון לבקשות והצרכים שעלו מהשטח.
כמו כן למרות היותנו מגזר ציבורי שאינו מורגל בעבודה מרחוק בשגרה, התכוננו לאפשרות כזו והייתה לנו היכולת לבצע מעבר לעבודה מרחוק של כל הסגל המנהלי בצורה מהירה מאוד."
תמיר אוברגוט Senior System Engineer ואבי סימון Account Manager, מנהלי הלקוח ב-Dell Technologies, משתפים על בחירת הפתרונות:
"במסגרת הטרנספורמציה הדיגיטלית שביצעה האקדמית עמק יזרעאל, הטמענו את פתרון ה-VxRail יחד עם מתגי תקשורת מסדרת ה-PowerSwitch. בחרנו בפתרון גמיש ומהיר, אדפטיבי ואג'ילי, שיכול להתרחב ולאפשר עוד ועוד, בהתאם למסלול הטרנספורמציה המהיר של הלקוח. במסגרת הפתרון הטמענו יכולות של SmartFabric Services שמאפשרים איטגרציה מלאה בין פלטפורמת ה-VxRail לבין המתגים. המענה שסיפקה Dell Technologies לאקדמית עמק יזרעאל מאפשר שיפור עצום בביצועים, פשטות וחיסכון משמעותי בכוח אדם."
קהל היעד שלכם משתנה, צעיר ודורש בכל מה שקשור בחווית משתמש. איך התמודדתם עם אספקט זה?
"ההמשכיות העסקית והלימודית של עולם האקדמיה חשובה כמו לכל ארגון עסקי ואף יותר עקב הקהל הרחב והמגוון שאנו משרתים. אנו כל העת עובדים על הגברת יכולות אבטחת המידע והסייבר שלנו ,באמצעים טכנולוגיים ובמודעות ארגונית." משתף עדי על התהליך.
"האקדמית עמק יזרעאל על הרכבי הסגל השונים שלה ידעה לבצע כל העת טרנספורמציה בשיטות העבודה ולהתאים עצמה לאתגרי התקופה. ההנהלה השכילה בצורה מהירה לקבל החלטות לגבי אופן העבודה. אגף מערכות מידע סיפק תמיכה מקיפה להחלטות הארגוניות מבחינה מיחשובית והסגלים יישמו בפועל באופן מהיר ומעורר הערכה על כך שנשמרה המשכיות לימודית ועסקית כל העת."
עדי מתייחס לטרנספורמציה כאתגר מתמשך: "אתגרי הטרנספורמציה הדיגיטלית טרם הסתיימו, גם בעולם האקדמיה בכלל ובאקדמית עמק יזרעאל בפרט עומדים מספר אתגרים גדולים, ביניהם יצירת כיתות וירטואליות נוספות לציבור הסטודנטים וסביבות עבודה וירטואליות לסגל המנהלי והאקדמי והשלמת המהפכה בתחום ההוראה המתוקשבת."
ואכן, הטרנספורמציה באקדמית יזרעאל, הודות לפתרונות הגמישים ביותר שנבחרו לה, עוד מתפתחת, וכמו באבולוציה של ממש, משתנה מידי תקופה ומתאימה עצמה לצרכי לקוחות הקצה – בין אם נדרשת עבודה מרחוק, הפעלת בחינות, גישה למידע, למידה היברידית ועוד.
במבט קדימה, מה מתוכנן בהמשך באקדמית עמק יזרעאל?
לאורך שנת הקורונה וכן בשנים הבאות אנחנו ממשיכים לפתח את התשתיות הטכנולוגיות ואת מערכות המידע שלנו כך שיאפשרו המשך למידה ועבודה משולבת, פרונטאלית ומרחוק בכל זמן ולכל סוגי המשתמשים הבאים בשערי האקדמית עמק יזרעאל." משתף עדי.
התשתיות הקיימות באקדמית עמק יזרעאל ידעו להכיל את המעבר ללמידה ועבודה מרחוק. צוותי ה-IT בניצוחו של עדי רוזן ידעו לתמוך בטרנספורמציה הפנים ארגונית לעבודה מרחוק הן של עולם האקדמיה והן של העולם העסקי ארגוני.
"בשנים הבאות אנחנו נמשיך להשקיע ליישום עבודה ולמידה מרחוק באמצעות הטמעת תחנות עבודה וירטואליות והנגשת כל משאבי המחשוב של המכללה האקדמית עמק יזרעאל ללמידה ועבודה מכל מקום ובכל זמן." מסכם עדי.
את הראיון עם עדי סיכמנו בנימה אישית עם טיפ מומחה:
"כשמאתגרים אותך תחשוב איך לאפשר את האתגר. כמנהל אגף כל כך קריטי כמו אגף מערכות מידע עליך להיות גמיש במחשבה ומהיר בהחלטה ולאפשר לארגון להתפתח ולעמוד בכל אתגר, קרוב או רחוק."