מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייה
סגירה
sponsored by 

מכבי שירותי בריאות

02/06/2021

נבחרת החלומות שמנצחת את אתגרי השעה

הכירו את ה-CxO: סדרת ראיונות על אתגרי התקופה - אבי הוסיט, Director of IT במכבי שירותי בריאות

הם הגיעו לאתגרי הקורונה עם תשתיות עדכניות, תכנית סדורה ונהלים מושרשים ועדיין, מצאו עצמם משפרים תוך כדי ריצה בהתאם למציאות הקיצונית המשתנה וכורח הנסיבות.
נבחרת ה-CxO’s המובילה בשוק קבוצה של בעלי תפקידים בכירים בעולמות הטכנולוגיה, שנענתה בכל הכח לאתגרי השעה.

פרויקט "הכירו את הCxO "בא לחשוף את גיבורי התקופה - מנהלי התשתיות שהתמודדו עם אתגרים, יישמו פתרונות והגיעו להצלחות במגזרים שונים. הפעם - מנצחים את אתגרי השעה בתחום הבריאות- הכירו את מכבי שירותי בריאות.


מכבי שירותי בריאות מונה מעל שני מיליון חברים ונחשבת לאחד המוסדות המשפיעים ביותר על מערכת הבריאות בישראל. בשנים האחרונות אנו עדים לשינויים בקצב הולך וגובר בעולם הבריאות- שינויים בתפיסת הבריאות, בהיקף הטכנולוגיות החדשות, הרגולציה ועוד. לאור שינויים אלו מכבי קבעה ייעודה להיות ארגון בריאות מוביל בסביבה משתנה ולעצב את רפואת העתיד, למען בריאותם השלמה של חברי מכבי.

אבי הוסיט, Director of IT במכבי זו השנה החמישית, מקדם ומוביל את תחום הרציפות התפעולית באמצעות מערכות לסנכרון נתונים ושרתים בין חדרי המחשב. הפעלת מערכות תשתית רובסטיות שרידות המאפשרות לספק את צרכי ה-IT המשתנים למערכות הליבה, תשתיות אפליקטיביות, סביבות פיתוח מתקדמות וכו'.

המגיפה העולמית שמה גם את מכבי בפני אתגרים מורכבים, אבי הוסיט, Director of IT במכבי שירותי בריאות משתף:

"מכבי הייתה חלק מחוד החנית של המאמץ הלאומי, בימי הקורונה. האתגר – להמשיך ולאפשר מתן שירותי בריאות ל-2.25 מיליון מבוטחים בתצורה חדשה ווירטואלית. כמו כן נדרשנו לספק ל-15K עובדים יכולות לעבודה מאובטחת מרחוק בעקבות אילוצי הסגרים והבידודים ובהמשך ניהלנו מבצעי החיסונים בכל הארץ. בתקופה הזו למעשה ביצענו הרחבה שהיא בבחינת הכפלה פי כמה של תשתיות תקשורת, נתונים, מערכות אבטחה לחיבור מרחוק והרשאות שונות הדרושות לצוותי רפואה."

ההכנה המוקדמת ללא ספק הוכיחה עצמה וסייעה למכבי שירותי בריאות לצלוח את אתגרי הקורונה באופן מיטבי. שתפו אותנו בהתמודדות הארגון בימי קורונה.

"העומסים ומהירות התגובה להם נדרשנו היו חדשים לגמרי. כל יום הביא איתו אתגרים חדשים. המעבדה של מכבי בתקופת הקורונה נדרשה לבצע מיליוני בדיקות, 24/7, על פני חודשים. עם כל זאת, הודות לתשתיות אחסון עדכניות לא היה לנו צורך בשדרוג או שינוי משמעותי. "

"מערך העבודה מרחוק במכבי עובד על בסיס תשתית VDI - עבודה מרחוק מתאפשרת כבסיס תשתיתי מבעוד מועד. גם הוירטואליזציה מבוססת ב'מכבי' כבר 14 שנה. הודות לכך התקיים מערך אפקטיבי לעבודה מרחוק ובחלק מהמקרים נדרשנו להרחבה, עדכון, או אפשור ליותר משתמשים יכולות התחברות מרחוק. מבחינת תשתית – תשתית וירטואלית איפשרה להרחיב ולעבות מערכות בזמן אפס ובאופן יעיל ומהיר. בכל תקופת הקורונה התשתיות לא היוו חסם או צוואר בקבוק הן מבחינת יכולת ההתרחבות והן מבחינת הביצועים. השימוש המסיבי בשיחות וידאו בין צוותי רפואה, מבוטחים וישיבות פנימיות דרשו תגבור משמעותי למערך התקשורת והאינטרנט של הארגון." מפרט אבי הוסיט, Director of IT במכבי שירותי בריאות.

עידו מוליחי, ארכיטקט בכיר לטכנולוגיות וחדשנות וחגית סנדלון, מנהלת הלקוח בחברת Dell Technologies, משתפים על התאמת הפתרונות:

ההערכות מצידה של מכבי שירותי בריאות בהיבטי התשתית בוצעה מבעוד מועד מתוך מחשבה ותכנון לעתיד והצליחה לספק מענה למגוון האתגרים הייחודיים לתחום הרפואה.

"ההשקעה רבת השנים במערך הטכנולוגי במכבי אפשרה התארגנות בזמן 0, קרי מכבי הטמיעו יישומים מבוססי בינה מלאכותית בין לילה. המערך המוטמע במכבי הינו לפי סטנדרט Best Practice המחמיר ביותר, הכולל יכולות פריסה של ענן פרטי מאובטח מקצה לקצה, אשר מאפשר הקצאת משאבים דינמית ליישומים ולשת"פ של מכוני המחקר באופן ארצי וגלובלי, כל אלו העניקו ערך רב ללקוחות מכבי והבטיחו מתן טיפול קליני ברמה הגבוה ביותר בעולם."

  • הטמעת מערכת PowerMax Tier 1- מערך High End NVMe הארגוני העשיר ביותר ליישומים קריטיים, המציע בין היתר future-proof ומבוסס מנוע למידת מכונה מובנה לחיבור הדוק עם יישומי הארגון

     

  • הטמעת מערכות Isilon PowerScale- פלטפורמה אופטימלית המותאמת לאיסוף וניתוח נתונים במגוון פרוטוקולים ובאופן מאוחד, הפלטפורמה מאפשרת הגירת נתונים בכל קנה מידה של Multi PB ב- Single File System, הפתרון חוסך תהליכי ETL רבים וכפולים ומספק גמישות תפעולית ופיננסית הודות לארכיטקטורה ייחודית
  • הטמעת מערכת VPLEX- משפחת פתרונות המציעה זמינות תפעולית רציפה בין מתקני יישומים וניידות נתונים. המערכת מאפשרת החזר השקעה לתשתית All Flash או מערכים היברידיים באמצעות מתן זמינות לעומסי עבודה קריטיים. פלטפורמת VPLEX יוצרת ארכיטקטורת אחסון גמישה המעניקה לצוותי IT את הזריזות והגמישות הדרושה להם על מנת להגיב במהירות לשינויים עסקיים וטכנולוגיים תוך ניצול מקסימלי של נכסים על פני מרכזי נתונים active-active.
  • הטמעת ECS Object- פתרון ה- Object המוביל בעולם המאפשר גמישות רחבה במימוש Cloud Native Applications עם נפחים קיצוניים ב-Exabyte-scale. פלטפורמת האחסון ECS המובילה מבית Dell Technologies מתפארת בביצועים מתקדמים, בהרחבה, בחוסן וכלכלה ללא כל תחרות. המערכת ניתנת לפריסה כמכשיר או במודל מוגדר תוכנה ומספקת תאימות S3 עשירה בארכיטקטורה מבוזרת ברחבי העולם ומאפשרת לתמוך בעומסי עבודה ארגוניים כגון יישומי ענן, ארכיב, AI, IoT ויישומי אנליטיקס ל- Big Data.
  • הטמעת פתרון Data Domain- מערכת מתקדמת המאפשרת השגת ביצועים, יעילות ואמינות לגיבוי, ארכיב והתאוששות מאסון. מערכת אחסון והגנה חסכונית ויעילה האידיאלית למרכזי נתונים קטנים ובינוניים.

     

אתגרי אבטחת המידע במיוחד בתחום הרפואי היו ללא ספק בלב העניין בשנים האחרונות וביתר שאת בתקופת הקורונה  אבי, כמנהל התשתיות כיצד התמודדת עם האתגרים?

אתגרי אבטחת המידע היו ללא ספק במוקד העניין בשנים האחרונות וביתר שאת בתקופת הקורונה. המעבר לעבודה מרחוק והצורך בגישה למידע מכל מקום, יצרו אתגרים לא פשוטים בקרב מנהלי מערכות מידע, שנאלצו לייצר הגנה מיטבית, לצד שמירה על רציפות עסקית, למשתמשים בכל מקום ומכל מכשיר.

אבי הוסיט Director of IT במכבי שירותי בריאות מציין את חשיבות נושא האבטחה במיוחד בתחום הבריאות על כל היבטיו ומשתף בעשיה ובהתייחסות הכלל ארגונית:

 "הרחבנו את מערכי האבטחה הקיימים ולא נדרשנו בשינויים כיוון שנפחי העבודה היו קיימים והתצורה היתה קיימת. כל האגף הגדיר מחדש את שגרת העבודה וההתנהלות של עובדי הארגון בתצורה מרוחקת. המדידה התבססה יותר על תפוקות ותשומות במקום על שעות עבודה."

תחום הבריאות נדרש בקפיצה כל כך גדולה בתקופה כל כך קצרה. מה מתוכנן בעתיד הקרוב מבחינת מערכות מידע במכבי שירותי בריאות?

"אנחנו כבר עוסקים ב'יום שאחרי הקורונה' – אנחנו משמרים ומרחיבים את כל נושא קבלת השירותים באופן וירטואלי ושואפים להרחיב גם למטפלים פרא-רפואים. 'מכבי' רואה באופן חיובי עבודה מהבית ומתכוונת לתת במידת האפשר לעשות זאת גם אחרי. הארגון הוכיח שאפשר לבצע משימות בזמנים קצרים כאשר עושים פשרות ועובדים בצורה אג'ילית עד להגעה לפתרון המושלם. כוונתנו לשמר זאת  גם בעתיד."

"אנחנו עושים בחינה מחדש לכל נושא אבטחת המידע, בעיקר סביב התחברות לארגון מהאינטרנט, בחינת ארכיטקטורת התקשורת וכן פלטפורמה לפיתוח DevOps לאיפשור פיתוח מתקדם ויעיל יותר ומוכנות להתרחבות לענן." מפרט אבי הוסיט, Director of IT במכבי שירותי בריאות.

אבי, "מכל מלמדינו השכלנו"... נשמע שעברתם תקופה אינטנסיבית מאוד, מאומצת ללא הפסק, ועם זאת נחלתם הצלחה. תן לנו טיפ לסיום, במבט רוחבי על טרנספורמציה שעברתם ושתעברו עוד.

"הפתרון המושלם לא מגיע ברגע אחד. אתגרי התקופה לימדו אותנו שדווקא המפתח הוא לעשות פשרות בדרך, לטפס מדרגה מדרגה, בצעדים קטנים, תוך כדי שיתוף פעולה ושיח חוצה אגפים. אגף מערכות המידע שילב כוחות עם גורמים שונים בארגון, ולכולם היה ברור ההכרח בתהליכים, והרווח בהתגייסות. ידענו לעשות פשרות ולהביא לתוצאות מהירות תוך כדי תנועה - כי אותן הפשרות המהירות היו שלב ביניים, שלאחריו חזרנו, עיבינו - ודייקנו לפתרונות מושלמים. כך יצרנו תוצאות מהירות, בצעדים קטנים בוני אמון - התקופה הוכיחה שיתוף פעולה, חוסן ואחדות שהיו משמעותיים להצלחה ברמת התרבות הארגונית."

להורדת הסיפור המלא