נבחרת החלומות שמנצחת את אתגרי השעה
הכירו את ה-CxO: סדרת ראיונות על אתגרי התקופה - דניאל רומי, Chief Technology Architect, בהפניקס ביטוח
הם הגיעו לאתגרי הקורונה עם תשתיות עדכניות, תכנית סדורה ונהלים מושרשים ועדיין, מצאו עצמם משפרים תוך כדי ריצה בהתאם למציאות הקיצונית המשתנה וכורח הנסיבות.
נבחרת ה-CxO’s המובילה בשוק – קבוצה של בעלי תפקידים בכירים בעולמות הטכנולוגיה, שנענתה בכל הכח לאתגרי השעה.
פרויקט "הכירו את הCxO "בא לחשוף את גיבורי התקופה - מנהלי התשתיות שהתמודדו עם אתגרים, יישמו פתרונות והגיעו להצלחות במגזרים שונים. הפעם - מנצחים את אתגרי השעה בתחום הפיננסים- הכירו את הפניקס ביטוח.
חברת הפניקס מובילה את שוק הביטוח והפיננסים כבר למעלה מ-70 שנה ושמה ביסוד ערכיה דאגה לרווחת הפרט ולביטחונו, תוך שירות אישי ומסור המספק מענה לכל תחומי החיים.
הפניקס ביטוח שהינה מהחברות הגדולות, המקצועיות והאמינות בישראל, הצליחה לייצר הישגים חסרי תקדים גם בשנת המגפה. אחת החוזקות של הפניקס היא הפעילות המגוונת וההיצע הרחב של שירותים פיננסיים שהופכים אותה לקבוצה ייחודית ועוצמתית. לאחרונה פירסמה החברה תוכנית אסטרטגית מוכוונת חדשנות המקדמת צמיחה בפעילויות המסורתיות תוך שימוש בטכנולוגיה.
ראינו זאת באופן מובהק וברור: ארגונים שהיו בטרנספורמציה דיגיטלית מעמיקה וסדורה ערב המגיפה, יצאו נשכרים בהתמודדות עם אתגרי התקופה, יכלו להגיב מהר הודות לתשתיות ומוכנות ולספק מענה לרציפות תפקודית והמשכיות עסקית.
דניאל רומי, Chief Technology Architect, בהפניקס ביטוח, מספר על ההיבטים השונים של תהליכי הטרנספורמציה שהתבצעו:
"הארגון שלנו מוכוון טרנספורמציה, מבין את חשיבותה ומשלב אותה כנדבך משמעותי באסטרטגיה כבר שנים. עיקר ההכנה שלנו כגוף האמון על מערכות המידע עוסק בכמה מישורים: איתור והכנסת טכנולוגיות חדשות כמענה לדרישות עסקיות, תכנון וביצוע ארכיטקטורה לתשתיות ותכנון שילוב המוצרים השונים בתשתיות (הכנה לשדרוגי גרסאות, תכנון עומסים, DRP וכיוב)'."
'הפניקס' מוכרת כחברה מתקדמת וחדשנית, שמבינה ומשלבת במודע טרנספורמציה באופן עמוק וסדור. עם זאת, אתגרי התקופה חדשים וקיצוניים – שתף אותנו על ההתמודדות בזמן אמת, עם התפתחות המציאות החדשה בימי הקורונה.
"מציאות הסגרים, המגבלות והקורונה הציבה אותנו ללא ספק מול אתגרים לא פשוטים והובילה להאצת תהליכי חשיבה מחדש בכל הנוגע לתשתיות הארגון." משתף, דניאל רומי, Chief Technology Architect , בהפניקס ביטוח על ההתמודדות עם אתגרי התקופה.
הקורונה "תפסה" את הפניקס בעיצומו של פרויקט VDI שתוכנן לעולמות ה-BCP. קריאת המפה והבנת האילוצים הובילה את הפניקס לבצע שינוי מקיף בפרויקט, ליצור מחדש ארכיטקטורה ייעודית, לבצע התאמות ברכיבי האבטחה, התשתית והתקשורת במטרה לספק מענה לעבודה פרודוקטיבית ובטוחה מרחוק, של 3,000 עובדי החברה. גמישות ויצירתיות מחשבתית, ראייה למרחק והתפתחות מואצת תוך כדי תנועה הובילו את הפניקס להקים מערך חדשני ומאובטח בפרק זמן קצר ולהוסיף להשתפר כל העת.
ההיערכות, זיהוי הפערים ומהירות התגובה של הפניקס ביטוח הייתה משמעותית מאוד לאתגרי התקופה. אילו פתרונות יושמו במערך ה-IT של הפניקס?
יניב גיאת, Advisory SE & Field CTO ומיטל פתאל-ניסני, מנהלת הלקוח בחברת Dell Technologies, משתפים על התאמת הפתרונות:
"ההבנה של 'הפניקס' בחשיבותם של תהליכים ותשתיות תומכות היתה פה קלף משמעותי ביותר. מדובר בפרויקט יוצא דופן במהירות היישום שלו. זו חוויה עוצמתית ללוות מקצועית פרויקט שמתממש תוך כדי תנועה, בתנאים מאתגרים ובפרק זמן קצר כל כך. זכינו בלקוח שמבין את המציאות והכיוון, שמחזיק בחזון וביכולות גבוהות להטמעה ממשית. האתגר גדול, אין ספק – להטמיע מערכות וחשיבה ארגונית חדשה, ותוך כדי להצליח למצות את הפוטנציאל התשתיתי בהתאם לדרישות המציאות. גם העבודה עם דניאל – ולגמרי מדובר בפנומן, היא זכות גדולה. בהבנה וביכולות להרים פרויקט - מצד אחד עם תכנון מוקפד וחשיבה קדימה ומצד שני במהירות מטורפת והתאמות תוך כדי תנועה." מציינת מיטל פתאל-ניסני, מנהלת הלקוח בחברת Dell Technologies.
יניב גיאת, Advisory SE & Field CTO משתף במפרט שהיווה בסיס להצלחה: הפתרונות שהוטמעו בהפניקס כללו את פלטפורמת ה- Hyper Converged העצמתית VxRail שנתנה מענה לכל תחום הווירטואליזציה, המחשוב והאחסון. הפתרון המוביל מהווה סוג של Data Center in a box שמספק גם את שכבת הוירטואליזציה וגם את שכבת המחשוב והאחסון בפתרון אחוד עם מקסימום גמישות וסקיילביליות, המפשט התרחבות Scale Out ברמה של לבני לגו, פשוט להוסיף, פשוט ליישם, פשוט לצמוח. אחד היתרונות הבולטים של VxRail שבאו לידי ביטוי בפרויקט הספציפי הזה שמתפתח ומתעדכן תוך כדי תנועה, שהתבצע בכמה דרגות, הוא נושא הניהול ה-Lifecycle Management המספק מענה פרקטי לאתגרים נוכחיים ועתידיים עם גמישות מירבית ומספק ניהול אוטומטי למינימום עומס תפעולי. בנוסף הוקמה תשתית VDI באמצעות פלטפורמת Horizon מבית VMware שסיפקה מענה רב שכבתי: וירטואליזציה, אחסון, מחשוב, רשת."
"כל פרויקט VDI מביא איתו ריבוי של שכבות ורכיבים טכנולוגיים שיש לתת עליהם את הדעת, מפרסונליזציה למשתמש, דרך הנגשת האפליקציות ועד לאימג' של מערכת ההפעלה, נדרש מתווך שיכול לקחת את המשתמש ולשים אותו באינפרא המתאים עבורו." מדגיש יניב גיאת. "בנוסף נרכשה פלטפורמת Isilon המהווה פתרון משלים לעולם ה-DEM (Dynamic Enviroment Manager) של VMware כפתרון אפליקטיבי לפתרון התשתיתי, שתלך ותרחיב שימושים הודות לגמישות ויכולות גבוהות באסטרטגיית החברה בהמשך הדרך. הטיפול ברשת התבצע באמצעות פתרון NSX לוירטואליזציה של הרשת, המאפשר להחריג אוכלוסיות עם גישה למידע רגיש או נתונים קריטיים מגלישה לא מבוקרת ומספק שכבת הגנה נוספת." משתף יניב גיאת.
אתגרי אבטחת המידע – במיוחד בתחום הביטוח, נכנסו לתודעת הציבור באופן רחב בתקופת הקורונה. המעבר לעבודה מרחוק והצורך בגישה למידע מכל מקום, נדרשו בפתרון מהיר ויעיל. דניאל, כארכיטקט תשתיות בארגון פיננסי עם מידע רגיש, רגולציות ואלפי עובדים – כיצד התמודדת עם האתגרים?
"התקופה הצמיחה אתגרים בלתי נתפסים. 3000 משתמשים בו זמנית בשימוש מרחוק, כולם דורשים תקשורת, גישה לנתונים, וכמובן – מקרי קצה מתוקשרים בחברות אחרות שדרשו מאיתנו להגיב ולייצר סביבה אופטימלית. המציאות דרשה התאמות ברכיבי האבטחה, התשתית, התקשורת על מנת לספק מענה לעבודה מהבית. מצד אחד לפתוח ולאפשר – מצד שני להגביל ולשמור. כל זה כמובן, באפס זמן. תוך שבוע- שבועיים העברנו בהצלחה את מרבית העובדים לעבודה מהבית ותוך כדי תנועה התמודדנו עם פערים. התשתיות והפתרונות שאנחנו עובדים איתם הוכיחו בדיוק את ה'קלף' שעבורו נרכשו, והוכיחו שאפשר: אפשר להתרחב במהירות אודות לאג'יליות מובנית, אפשר להגן על המידע, המשתמשים, הלקוחות, הודות למערך חכם ומתקדם, אפשר להתקדם בביטחה – ואבטחה, הודות לפתרונות מקצה לקצה שעובדים באופן מתואם יחד, באופן אופטימלי. אין ספק שהבחירה שלנו ברכיבים שמתחברים ומממשים את הפוטנציאל אחד של השני, היתה פה חלק משמעותי מההצלחה."
תחומי הביטוח והפיננסים נדרשו בקפיצה כל כך גדולה בתקופה כל כך קצרה. מה מתוכנן בעתיד הקרוב מבחינת מערכות מידע בהפניקס?
"אנחנו עוסקים בלהמציא את עצמנו מחדש ללא הפסק. ישנם אתגרים ארגוניים, שהודות לשיתוף פעולה חוצה אגפים, כולנו מצליחים לעמוד בהם יחד. הפניקס מאמצת בחום מודל העסקה היברידי וגמיש. הפתרונות הטכנולוגיים לא רק שהובילו את הפניקס לצלוח את אתגרי התקופה אלא גם פתחו בפניה הזדמנויות חדשות של משיכת כוח אדם עם פרופיל תעסוקתי שונה, ואף קיום גיוון תעסוקתי ומאפשר, הלכה למעשה. בימים אלו אנחנו גאים להוביל בפריפריה גיאוגרפית – מסלול הכשרה לעבודה מהבית."
דניאל רומי מוסיף: "השלבים הבאים מבחינתנו כוללים בחינה של אוכלוסיות נוספות למעבר ל-VDI ולצד זאת יש לנו תכנית מפורטת לטרנספורמציה הדיגיטלית שכוללת כמה רבדים: מסע לענן, טרנספורמציה של הדאטה ליצירת ערך משמעותי, סביבת העבודה של המחר בכל ההיבטים של תחנות הקצה וכמובן התאמת התשתיות לדרישות העסקיות תוך הסתכלות קדימה."
דניאל, "מכל מלמדינו השכלנו"... נשמע שעברתם תקופה אינטנסיבית מאוד, מאומצת ללא הפסק, ועם זאת נחלתם הצלחה. תן לנו טיפ לסיום, במבט רוחבי על טרנספורמציה שעברתם ושתעברו עוד.
"המוטו הוא - פשוט - או שפשוט זה לא יקרה. אנחנו נמצאים בעולם שבו הכל משתנה כל הזמן, החל מנפחים ועד לקווי מוצרים ושירותים, לכן הכל צריך להיות פשוט, מודולרי וגמיש. במבחן המציאות, ברור לנו שהבחירה בפתרונות פשוטים ומאפשרים, היתה Game changer. אנקדוטה קטנה לסיום - גילינו שדווקא חייגן אפליקטיבי שיישב במגירה במשך 15 שנים סייע ונתן פתרון – שנציג בבית יכול לקבל שיחות באופן רציף מהבית שלו, במספר המקורי שלו – וכך יצא שהודות ל-VDI וההתממשקות המדהימה שלו לפורטפוליו מגוון ורחב – פותר לנו פערים הנוגעים לשמע ודורות טכנולוגיים, ועושה את הבלתי אפשרי לאפשרי. בזמן אפס סיפקנו טלפון משרדי וירטואלי לכל עובד מהבית" משתף דניאל.
לסיכום, מציין דניאל רומי, Chief Technology Architect בחברת הפניקס ביטוח את החוויה החיובית על אף האתגרים:
"פתרונות מודולריים ופשוטים אפשרו לנו להשיג הצלחות ולהגיע ליעדים מוגדרים בזמן אפס ומשם התקדמנו תוך כדי תנועה. מגפת הקורונה לימדה אותנו לאמץ ספרינטים בעולם התשתיות ולהצליח בגדול בזכות מקצים ויעדים קצרים."