כשהאינטרנט מהיר יותר, חוויית הלקוח משתפרת. הכירו את הדרכים בהן 5G מאפשר לקמעונאים לשנות את חווית הלקוח הודות למגוון חדש של פתרונות חכמים.
לא חסרים פרסומים עם הבטחות גדולות בנוגע ל-5G. ספקי שירותי תקשורת (CSPs) פעלו לשיתוף יכולות רשתות ה-5G שלהם במשך שנים. מאידך, יש המבקרים שטוענים שהתרומה מוגבלת בתחום הצרכן. אנחנו טוענים הפוך: קיים פוטנציאל עצום ובלתי מנוצל לשירות צרכני 5G שרק מחכים לבניית הרשת.
מצפים לחווית ה-5G
הפוטנציאל לשירותי צרכנים ( Consumer Services), בולט במיוחד בענף הקמעונאי. ללקוחות קמעונאיים יש תאבון הולך ומתגבר לחוויות דיגיטליות משופרות.
אפליקציות קנייה בנייד, תשלומים ללא מגע ו-BOPIS (קנייה אונליין, איסוף בחנות), הם רק חלק מהטרנדים הדיגיטליים שמשנים את חוויית הקמעונאות. קל לדמיין לאן אפשר להמריא הודות לתשתית מהירה יותר.
הנה כמה דרכים אפשריות:
חנות חכמה - פריסת טכנולוגית 5G בשילוב עם מחשוב קצה מרובה גישה (MEC) עשויה לשבור את מחסומי הזמן והמרחב של תחום הקמעונאות. זמן, במובן שהקמעונאים יכולים לעבד נתונים בזמן אמת ולהשתמש בנתונים אלה על מנת להניע הצעות מותאמות אישית.
לדוגמה: דמיינו מדפים המציגים את מחירי המוצר בהתאמה אישית עם התקרבות המשתמש אליהם. המחיר שיוצג יותאם לפרופיל הספציפי של המשתמש, יציג הטבות, עסקאות מיוחדות, עושר המידע כאן הוא באמת אינסופי.
יתרה מזאת, בניגוד ל-WiFi ה-5G מספק קישוריות ברוחב פס גבוה דרך קירות ומדפים ואף יכול להתחבר בקלות למרכזי הפצה, במידה והמוצר הנדרש אזל מהמלאי.
ניהול מלאי אוטומטי- ניהול מערכות מלאי במס' חנויות ומרכזי הפצה גוזל זמן ולעיתים אף כרוך בשגיאות. עם טכנולוגית ה-5G חנויות יכולות להשתמש במצלמות וידיאו וברחפנים לבדיקת המלאי על המדף, לחידוש המלאי ואפילו להזמנה מחדש. כשהתקשורת מהירה ומתקדמת, אפשר להעמיס עליה בקלות משתמשים ואפשרויות, מצלמות ופענוח תמונות ועוד.
אופטימיזציה לשרשרת האספקה- עם הסתגלות העולם לחיים לצד מגיפות, עבור הקמעונאים, שרשרת האספקה חשובה יותר מאי פעם. המגמה הגלובלית הינה, לשמור פחות מלאי ולדייק את הצורך של כאן ועכשיו. טכנולוגית ה-5G יכולה לסייע לא רק בשיפור חיזוי המלאי, אלא גם במעקב יעיל אחר משלוחים, באמצעות פריסת רשתות 5G פרטיות לתקשורת שוטפת בין נתיבי תחבורה.
אלו הן רק חלק מהדרכים בהן אנחנו יכולים לצפות לשיפור החווית הקמעונאית באמצעות רשתות ה-5G.
רעיונות אחרים בתחום כוללים "מעברים אינסופיים", המחברים את הקונים עם מחסני המלאי במידה והם מעוניינים ברכישת פריט שאזל, או "מדפים חכמים" שיכולים לספק ללקוח חוויה והצעות בהתאמה אישית עם המעבר על פניהם ואפילו "חדרים חכמים" שעושים שימוש במציאות רבודה לשינוי צבעים וסגנונות מבלי להחליף ממש את הבגד או הפריט.
חלוצי ה-5G יצרו את העתיד
רשתות ה-5G העתידיות לא ייבנו על ידי קמעונאים - הן ייבנו, יתוחזקו וינוהלו על ידי ספקי שירותי התקשורת. אך החברות הקמעונאיות והצרכנים הם אלה שיחליטו בסופו של דבר איך יראו שירותי ה-5G. כאשר הושקה ה-4G היה ברור לכולם: הטכנולוגיה לא נועדה ל-Uber או ליצירת סטוריז באינסטגרם, כי אלה היו דברים שאף אחד עדיין לא דמיין. יישומים כאלה ואחרים הגיעו אחרי שה-4G כבר היה קיים וקידם את השימושים הטכנולוגיים. הפתרונות האלו פרצו הודות לטכנולוגיה המאפשרת.
באותו האופן יתכן שגם שירותי ה-5G המוצלחים ביותר עדיין לא הומצאו. בקמעונאות זה יכול להיות 'סופר וירטואלי ' או "מראות" מחוברות לתאי מדידה אצלנו בארון. השמיים הם הגבול, אפשר להשתעשע במחשבות ללא סוף.
לא משנה מה צופן העתיד לטכנולוגית ה-5G, אנחנו ב-Dell Technologies נהיה שם עבורכם על מנת לוודא שלספקי שירותי התקשורת יש בדיוק את הפתרונות הטכנולוגיים שהם צריכים על מנת לאפשר עתיד מחובר יותר. בין אם זה מערכות RAN עצמתיות שיכולות להתאים ל-Rack קטן, שירותי קצה הניתנים לשינוי בענן או פריסות רשת לצמצום חווית הרשת לקהל של אחד.
רוצים לקדם חדשנות? לאמץ פתרונות טכנולוגיים שיספקו לכם יתרון תחרותי?
ספרו לנו, איך נוכל לעזור לכם?